OUTILS ANCIENS - ART POPULAIRE Forum Index

OUTILS ANCIENS - ART POPULAIRE
Forum de discussion pour tous et toutes les passionné(e)s de l'art populaire et notamment des outils anciens.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Hache Talabot 600
Goto page: 1, 2  >

Post new topic   Reply to topic    OUTILS ANCIENS - ART POPULAIRE Forum Index -> OUTILS ANCIENS -> VOUS AVEZ UN PROBLEME D'IDENTIFICATION D'OUTIL ?
Previous topic :: Next topic  
Author Message
Antonio.j.repolho

PostPosted: 01/02/2016 17:21:08    Post subject: Hache Talabot 600 Reply with quote

Hello. I hope there is no problem in asking in english. But the answers can be in French.

I have restored an old axe, I found the inscription "TALABOT 600".

I can post a picture if necessary.

Can someone help me identify the axe? The type/name and the year of production?

Thank you!
Back to top
Publicité

PostPosted: 01/02/2016 17:21:08    Post subject: Publicité

PublicitéSupprimer les publicités ?
Back to top
jacquot

PostPosted: 01/02/2016 18:28:05    Post subject: Hache Talabot 600 Reply with quote

la photo...please !
en français, c'est mieux

PostPosted: 01/02/2016 21:37:30    Post subject: Hache Talabot 600 Reply with quote

Talabot is a French maker - the company name still going, but owned by a third party - L'entreprise Talabot est français, il existes à ce jour..

600 grams is the weight of the head - 600 grams est le poids du fer...

It is very difficult to date their axes, as the same design has been in production, using the same techniques for many years...  C'est vraiment difficile à dater ses haches parce que la même formes, et les mêmes techiques ont utilisé depuis que beaucoup des ans...

Please post a picture - veuillez spp télécherger un image...

PostPosted: 01/02/2016 22:32:08    Post subject: Hache Talabot 600 Reply with quote

Merci BOB pour avoir pris le temps de faire la traduction de ton message en Français pour la bonne lecture des non anglophones .
Wolf
Back to top
Antonio.j.repolho

PostPosted: 02/02/2016 00:42:39    Post subject: Hache Talabot 600 Reply with quote

Thank you all for the replies. And for translating as well, altough I can read in French too.

I'm having difficulty posting pictures. But I was able to post as a document

http://www.sendspace.com/file/byvdi6
Back to top
MICHEL66

PostPosted: 02/02/2016 01:10:52    Post subject: Hache Talabot 600 Reply with quote

Antonio.j.repolho

PostPosted: 02/02/2016 01:15:03    Post subject: Hache Talabot 600 Reply with quote

Back to top
raymond38

PostPosted: 02/02/2016 10:15:52    Post subject: Hache Talabot 600 Reply with quote

Hachette canadienne.

Joseph Joubert
Back to top
Antonio.j.repolho

PostPosted: 02/02/2016 16:17:05    Post subject: Hache Talabot 600 Reply with quote

Hello raymond38, why do you think it's canadian?

Here is the measure also

I have also noticed that many Talabot axes have a little belly where the blade meets the handle, in the Neck. As in this picture for example

http://i.ebayimg.com/t/n-76-old-tool-outil-ancien-AXE-HACHE-signee-TALABOT-…

And also, most I've seen have a logo with the letters, while mine has only the letters, without logo/symbol. I suppose these details can help verify if it's authentic and narrow down the model options.
Back to top
Antonio.j.repolho

PostPosted: 03/02/2016 15:49:39    Post subject: Hache Talabot 600 Reply with quote

Maybe someone has old catalogues from Talabot?

Thank you all in advance
Back to top
raymond38

PostPosted: 03/02/2016 16:37:44    Post subject: Hache Talabot 600 Reply with quote

Bonjour, Billeman peut tu répondre à Antonio S'il te plait, car je ne parle et comprend pas l'Anglais. Milles excuses.

Joseph Joubert
Back to top
Antonio.j.repolho

PostPosted: 03/02/2016 16:42:24    Post subject: Hache Talabot 600 Reply with quote

Mais vous pouvez ecrire en Français. Je comprend bien, mais j'ecrit pas tres bien, pardon : )

Pourquoi dites-vous que la hache est canadienne, sil-vous-plait?

Merci
Back to top
raymond38

PostPosted: 03/02/2016 18:09:33    Post subject: Hache Talabot 600 Reply with quote

Tout d'abord ANTONIO vous écrivez très bien le français.

Les haches de cette forme sont appelées en FRance Canada.

Quand à l'autre modèle demandé c'est le modele Lorraine  à tete carrée (Vosges).

Joseph Joubert
Back to top
Antonio.j.repolho

PostPosted: 03/02/2016 18:39:04    Post subject: Hache Talabot 600 Reply with quote

Après un peux de recherche sur Lorraine, Vosges, et le modèle tete carrée, j'ai pas trouvez beaucoup d'información sur la possible origine de la hache. Bon, c'est de fabrique Français, du siecle 19 ou 20, je sais pas quand est-ce que Talabot a arreté la fabricación..

Pensez-vous qu'elle pouvez avoir d'une certain valeur comme antiquité?

Peut-etre que si je trouve un ancien catalogue, avec la chance, je l'identifique mieux.
Back to top
Billman

PostPosted: 03/02/2016 23:00:03    Post subject: Hache Talabot 600 Reply with quote

Too small to be called an axe - this is a hatchet... This type of wedge blade is common in North America/Canada...

C'est trop petit pour une hache - c'est un hachette ... Cette forme de fer à coin est courante dans l'Anerique du Nord et Canade...

Post new topic   Reply to topic    OUTILS ANCIENS - ART POPULAIRE Forum Index -> OUTILS ANCIENS -> VOUS AVEZ UN PROBLEME D'IDENTIFICATION D'OUTIL ? All times are GMT + 2 Hours
Goto page: 1, 2  >
Page 1 of 2

Jump to:  

Index | Forum hosting | Free support forum | Free forums directory | Report a violation | Cookies | Charte | Conditions générales d'utilisation